Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - تعریف فتنه و عواقب آن

آياتي در سوره ذاريات كه خداوند مي‏ فرمايد: يسئلون ايان يوم الدين، يوم هم علي النار يفتنون ذوقوا فتنتكم، هذا الذي كنتم به تستعجلون* يعني از تو مي ‏پرسند كه روزگار ظهور حكومت ديني و قيامتي كي است؟ (همه جا يوم الدين به روز قيام امام زمان ع تفسير شده است) از شما مي ‏پرسند كه آن يوم الدين كي است؟ يعني كي ظاهر مي ‏شود و چه علاماتي دارد؟ بگو همان روزگاري كه كفار فريفتة آتش مي ‏شوند و تمام نيروها و قدرت‏ هاي خود را در استخراج نيروهاي آتشين به كار مي ‏برند. ما هم به آنها مي‏ گوييم بچشيد آنچه فريفته آن شده‏ ايد. فتنه در لغت عرب عبارت است از چيزي كه انسان ‏ها فريفته آن مي ‏شوند و براي حفظ آن تلاش و كوشش مي كنند. مثلا خداوند مي ‏فرمايد اموال و اولاد شما فتنه است. يعني شما فريفتة مال و اولاد خود مي ‏شويد و اطاعت خدا را فراموش مي ‏كنيد. كفار هم اينچنين فريفتة آتش‏ ها و نيروهاي آتشين مي ‏شوند تا خود را با اين اسلحه‏ هاي خطرناك مجهز كنند و با قدرت مطلق، حاكميت‏ مطلق پيدا كنند وليكن نمي ‏دانند كه با اين تجهيزات، زندگي آنها خاتمه پيدا مي ‏كند و حكومت الهي ظاهر مي ‏شود. كفار ظلم و ستم خود را با همين‏ اسلحه‏ هاي آتشين شروع مي ‏كنند. مردم و زندگي مردم را در محاصره آتش ‏ها قرار مي‏ دهند و عاقبت هم كرة زمين را آتشباران مي‏ كنند. در اين آتش جهاني زندگي آنها خاتمه پيدا مي‏ كند و نوبت ظهور امام ع مي ‏رسد. حضرت در حكومت خود بايد عدالت جهاني و بشري ايجاد كند، حق مظلوم را از ظالم بگيرد، بنابراين مظلومين قدرت پيدا مي ‏كنند همين‏آتش‏ ها و رنج و عذاب ‏ها و زخم و جراحت‏ ها كه از ستمكاران ديده‏ اند به خود آنها برگردانند. آنها در حكومت امام زمان محكوم همين‏ آتش‏ هايي مي ‏شوند كه براي تسلط بيشتر بندگان خدا را كشته ‏اند و سوزانده ‏اند. عين همين ‏حرارت ‏ها به خود آنها برمي ‏گردد. مثلا يك سرباز مظلومي كه در شرايط هزار درجه حرارت سوخته و از دنيا رفته، در حكومت امام زمان ظاهر مي ‏شود، به اذن و اجازة امام قدرت پيدا مي‏ كند، آن هزار درجه حرارت را از وجودش به وجود ظالمي كه او را سوزانده انتقال مي ‏دهد. در اينجا آن انسان مظلوم شفا پيدا مي‏ كند، داخل زندگي بهشتي مي ‏شود و آن انسان ظالم در همان شرايط هزار درجه حرارت يا بيشتر و كمتر قرار مي‏ گيرد. شما مي‏ توانيد آتش ‏ها و عذاب ‏هاي تاريخ را به اضافة آتش ‏هاي آخرالزمان روي هم حساب كنيد كه چقدر حرارت مي ‏شود. همه اين حرارت‏ها روز قيامت به سوي كفار برمي‏ گردد و در وجود آنها متمركز مي‏ شود. همان جهنمي خواهد شد كه خداوند متعال تعريف كرده است. تحولات كفار را به اين دليل دَرَك مي ‏نامند كه آنها قبح ظلم و ستم و گناه و معصيت را درك مي ‏كنند و مرتكب مي ‏شوند. اگر انسان جاهلانه بدون درك قبح گناه مرتكب گناهي شود، مشمول عفو خدا قرار مي‏ گيرد وليكن اگر با درك قبح گناه و ظلم، مرتكب ظلم و گناه شود مشمول عفو خدا قرار نمي‏ گيرد. در آخرالزمان كه دنياي كفر و گناه مجهز به علم و قدرت مي ‏شوند و عالمانه فعاليت مي‏ كنند و با علم خود از منابع طبيعت استفاده مي ‏كنند، صددرصد عالِم به قبح ظلم و گناه مي‏ شوند و صددرصد آگاه مي‏ شوند كه زندگي از طريق ظلم و تسلط و قتل و كشتار قابل دوام نيست و مخصوصا جنگ ‏هاي آخرالزمان طوري است كه قدرتمندان از طريق ظلم و زور موفق نمي ‏شوند و نمي‏ توانند بر ضعفا و فقرا تسلط كامل پيدا كنند. پس كاملا قبح ظلم و ستم و قتل و كشتار را درك مي ‏كنند و بر خلاف علم ادراكات خود، باز هم متوسل به ظلم و زور مي‏ شوند و بندگان خدا را به آتش مي‏ كشند. يك چنين حالتي در انسان‏ها كه عالمانه متوسل به ظلم و زور مي‏ شوند و مي ‏دانند كه از ظلم و زور بهره‏ اي نمي ‏برند و با علم و دانايي متوسل به قتل و كشتار مي‏ شوند، اين حالت را دَرَك اسفل مي ‏نامند. يعني انسان ظالم در يك چنين فكري از دو حال بيرون نيست. يا عالم به قبح ظلم و زور است و در عين حال ظلم مي‏كند يا جاهل به جهل مركب است. يعني ظلم و زور را به جاي عدالت مي ‏شناسد و بدي ‏ها را به جاي خوبي ‏ها و بدان را به جاي نيكان. اين هر دو حالت درك اسفل است. انسان‏هايي هستند كه خداوند مي‏فرمايد: من كسب سيئه و احاطت به خطيئته فاولئك اصحاب النار هم فيها خالدون* يعني گناه را تكرار و اصرار مي ‏كنند تا روزي كه جرثومه‏ي ظلم و گناه مي ‏شوند، در اين صورت در آتش جهنم مخلدند. اين حالت در ظالم‏هايي اينچنيني كه با علم و آگاهي اقدام به ظلم و گناه مي كنند، با ظالم‏ هايي كه روي جهل و ناداني يا گول خوردگي ظلم به بندگان خدا كرده‏ اند، فرق دارد. آنها در دركات بالاتر و اينها در دركات پايين‏تر قرار مي ‏گيرند. خداوند جاي آنها را اسفل السافلين ناميد‏ه است. دَرَك يعني بدترين ادراكات. بدترين ادراكات اين است كه جهل را به جاي علم و ظلم را به جاي عدالت و نيكان را به جاي بدان درك كنند، يعني جهل مركب. در اين رابطه روشن شد كه بعد از آنكه كفار در مسير كفر و گناه تحول علمي و تجربي پيدا مي‏ كنند و در مسير همين‏ تحول علمي و تجربي زندگي بشريت را به نابودي مي‏ كشند، در انتهاي اين تحول به بن‏بست مي ‏رسند. به همين‏ مناسبت اگر خط سير حركت كفار را در برابر خط سير حركت اهل ايمان و تقوي قرار دهيم مشاهده مي ‏كنيم كه كفار در خطي حركت مي ‏كنند كه آخر آن بسته است، در رو ندارد. آنچه از علم و عمل و صنايع كه در برابر چشم آنها يا فكر آنها به نمايش گذاشته مي ‏شود و به خيال آينده‏ي بهتر به سوي آن حركت مي ‏كنند، تشبيه به سراب بيابان شده است كه خداوند مي ‏فرمايد: اعمالهم كسراب بقيعه يحسبه الظمان ماء حتي اذا جائه لم يجده شيئا. يعني دورنماي زندگي كفار در مسير كسب قدرت و ظلم و ستم مانند سراب بيابان است كه تشنگان خيال مي‏ كنند آب است و به سوي آن مي ‏روند ولي چيزي نمي ‏بينند. چند آيه در قرآن هست كه خداوند متعال جاده حركت كفار را به كوچه هاي بن‏بست تشبيه مي‏ كند. يكي همين آيه كه مي‏فرمايد به جز سراب بيابان چيزي نيست. يكي هم آيه ‏اي در سوره فرقان كه مي‏فرمايد: و يوم يرون الملائكه لا بشرييومئذ للمجرمين‏ و يقولون حجرا محجورا * يعني روزي كه قواي ماوراء طبيعت را احساس كنند و فكر كنند در ماوراء طبيعت نيروهايي است كه چندين برابر ماده قدرت دارد وقتي كه آن نيروها را حس كنند از حركت باز مي‏مانند. حركت آنها محجور و ممنوع مي ‏شود. (تفسیر سوره اسری جلد یک) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top