Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - تفاوت های حقوقی بین زن و مرد

تفاوتهايي که در قانون اسلام و آيات قرآن بين حقوق زن و مرد مشاهده مي شود مربوط به حقوق مالي و مالکيت است نه به حقوق انساني .

براي تفکيک حقوق انساني و مالي و توضيح اين دو حقوق مي گوييم حقوق انساني عبارت است از استفاده هايي که انسانها بايستي از يکديگر داشته باشند. همه انسانها به يک ميزان حرمت و احترام دارند بايستي براي يکديگر احترام قائل شوند. به يکديگر سلام بدهند و از توهين به يکديگر خودداري کنند. همه انسانها به يک ميزان حق بهره برداري از نعمتهاي خداوند متعال را دارند. آب و هوا و غذا و خوراک و لطف و محبت و مهرباني انسانهاي بالاتر نسبت به انسانهاي درجه دوم يعني انسانهاي حاکم و محکوم حق استفاده از علم و دانش و حريت حق استفاده از دين و آبرو و عزت و تمام چيزهايي که خداوند در عالم طبيعت و يا در عالم علم و حکمت براي انسانها آفريده هر چيز که مايه عزت و عظمت انسان مي شود و ارزش انساني او را بالا مي برد تمام انسانها از استفاده از اين حقوق مساوي و برابر هستند. آنجايي که درهاي مدرسه و يا مراکز علم و تربيت باز مي شود و انسانها خود را براي کسب علم و دانش آماده مي کنند همه با يکديگر مساوي هستند. پير و جوان زن و مرد همه به يک ميزان حق بهره برداري از علم و دانش دارند و آنجا که انسانها با نعمتهاي خدا و روزي هاي خدا در طبيعت روبرو مي شوند با بيابانها  و آبها و منافع صحرا و دريا و ساير ثروتهايي که خداوند آن را آفريده و بوجود آورده همه انسانها در استفاده از منافع طبيعت مساوي هستند. کسي نمي تواند تفاوتي بين آنها قائل شود مثلا بگويد ميوه هاي خوب جنگل   به مردها اختصاص دارد و بدها به زنان، و يا بگويد مردها حق استفاده از نعمتها دارند و زنان حق کمتري دارند. آن چه مربوط به خدا و طبيعت است و خدا آن را آفريده همه انسانها در استفاده از آن حقوق مساوي  دارند و هيچ کس بر ديگري برتري ندارد. اين ها حقوق انساني است که خداوند ضمن آياتي در کتاب خود زن و مرد را طرف خطاب قرار داده و گفته اين ها همه را براي شما خلق کرده ام و براي شما آفريده ام از آن بهره ببريد. به طور کلي آنچه نافع به حال انسان است و مورد بهره برداري انسان قرار مي گيرد و انسان مي تواند از آن بهره  ببرد و استفاده کند حقوق انساني شناخته مي شود و همه انسان ها در استفاده از آن مساوي و برابر هستند آنجا که صاحب باغ و باغبان پاي درختي با ميوه ها روبرو مي شوند صاحب باغ نمي تواند بگويد ميوه هاي درخت خوب مال من است و يا ميوه درخت بد مال باغبان هر دو در استفاده از ميوه ها مساوي هستند زيرا خداوند ميوه را براي انسان آفريده و اين هر دو نفر انسانند. اما حقوق مالي عبارت است از تصرفات و مالکيتي که انسانها نسبت به مال و ثروت و يا منافع طبيعت پيدا مي کنند. انسانها در اين تصرفات و ملکيت ها بر مبناي فعاليت و براساس کار و کوشش نسبت به يکديگر تفاوت پيدا مي کنند اگر دو نفر انسان تشنه به سوي چشمه آبي در حرکت هستند يکي از آنها بيشتر و بيشتر فعاليت مي کند و در تصرف آب چشمه و يا ساير ثروتهاي طبيعت بر ديگري سبقت مي جويد حق مالکيت و تصرف با کسي است که سبقت جسته و ازديگران جلو افتاده است وليکن اين دو نفر هنگام بهره برداري از آب چشمه براي آشاميدن و يا بهره برداري از ساير منابع طبيعت که در تصرف آن بر ديگران سبقت جسته اند حق مساوي دارند يعني انسان اول که مالک چشمه است نمي تواند آب چشمه را به خود اختصاص دهد و آن ديگر را تشنه بگذارد بلکه خود و او را بايستي به يک ميزان بهره مند کند حقي که دين مقدس اسلام در اين جا به انسان اول واگذار مي کند حق مالکيت و تصرف است که به او مي گويد مالک  آب چشمه تو هستي وليکن وظيفه داري به همان ميزان که خود را بهره مند مي کني برادر عقب افتاده را هم بهره مند کني نفر دوم حق دارد به ميزان نفر اول بهره مند شود وليکن با اجازه نفر اول در شعاع شناختن حق مالکيت و تصرف براي نفر اول در اينجا از نظر حق شناسي نفر دوم وظيفه دارد براي استفاده از آب چشمه از نفر اول مالک چشمه اجازه بگيرد و نفر اول وظيفه دارد او را مانند خود بهره مند کند وليکن حق ندارد به دليل مالکيت نفر دوم را از آب چشمه محروم کند و به او اجازه بهره برداري ندهد که او را تشنه و يا گرسنه بگذارد.  روابط مالي بين انسانهاي پيش رفته در مال ثروت و انسانهاي عقب افتاده نظير روابط مالي بين پدر و فرزندان است. پدر مالک خانه و ثروت خانواده است زيرا پيش از فرزندان فعاليت داشته و ثروت بدست آورده وليکن به استناد همين مالکيت نمي تواند در بهره برداري خود را از فرزندان و زن جلو بيندازد، وظيفه دارد که فرزندان را مانند خود بهره مند نمايد و فرزندان در شعاع مالکيت پدر و شناختن حق پدري او با جلب رضايت و کسب اجازه حق دارند که از ثروت پدر و مادر به ميزان خود او بهره مند شوند. انسانهاي پيشرفته در مال و ثروت و يا علم و فضيلت به جاي پدر هستند و انسانهاي عقب افتاده به جاي فرزندان که در شعاع شناختن حق مالکيت و کسب اجازه مانند مالک ثروت حق استفاده از ملک و منافع دارند. پس مي توانيم بگوييم انسانها در حقوق انساني و استفاده از مال و منافع مساوي هستند ولي انسانهاي پيشرفته صاحب مقامي بالاتر به جاي پدر شناخته مي شوند عقب افتادگان به جاي فرزندان.  بنابراين تفاوتهايي که در قانون اسلام و آيات قرآن بين حقوق زن و مرد مشاهده مي شود مربوط به حقوق مالي و مالکيت است نه به حقوق انساني. يعني خداوند به مردان که سرپرست زندگي هستند و مأمورند از طريق کار و کوشش و مبارزه با عوامل طبيعت مال و ثروت بدست آورند وظيفه داده عائله خود را مانند خود اداره کنند در بهره برداري خود را از آنها جلوتر نيندازند.  به همين مناسبت اداره مال و ثروت و حق مالکيت به آنها واگذار شده وليکن در بهره برداري از مال و ثروتي که بدست آورده اند بين زنان و مردان تفاوتي وجود ندارد و شوهر از نظر اين که مأمور جمع مال و سرپرست زندگي است نسبت به مال و ثروتي که بدست آورده ولايت و مالکيت دارد يعني مديريت مال به او واگذار مي شود وليکن در استفاده کردن و بهره بردن از مال و ثروتي که بدست آورده بين او و همسرش و ساير فرزندان تفاوتي نيست. همه به يک ميزان در شعاع مديريت شوهر از مال ثروت بهره مند مي شوند. پس بين زنان و مردان تفاوت حقوقي وجود ندارد همه جا تساوي حقوق است وليکن تفاوت شغلي بين زن و مرد وجود دارد که خداوند هر کدام از آنها را براي کار مخصوص آفريده است نه کار زنان از دست مردان ساخته است که مانند آنها بتوانند يک مادر باشند و نه کار مردان اززنان ساخته مي شود که مانند مردان، يک پدر باشند پدري و مادري شغل زن و مرد است وليکن اين پدر و مادر در حقوق مساوي هستند. مشهور است در تاريخ اسلام شب زفاف حضرت زهرا ع و اميرالمومنين وقتي که پيغمبر اکرم ص آنها را دست بدست کردند فرمودند کارهاي اجتماعي شما را دو قسمت کردم قسمتي با دخترم زهرا و قسمتي با شوهرش علي کارهاي داخلي خانه داري شوهر داري بچه داري با دخترم زهرا کارهاي خارجي منزل جنگ و جهاد و جلب مال و ثروت با شوهرش علي عليه السلام.  وليکن از نظر حقوق هر دو نفر را کفو يکديگر قرار داده اند يعني همسر و برابر بنابراين تقسيم ارث و يا تفاوت ديه زن و مرد مربوط به امور مالي و جبران خسارت مالي است نظر به اين که مديريت زندگي به مردان واگذار شده و آنها هستند که بايستي مال و ثروت بدست آورند و زندگي را اداره کنند به مال بيشتري احتياج دارند زيرا آنچه مردان دارند حق زنان است و زنان در ثروت مردان شريکند وليکن مردان در ثروت زنان شريک نيستند به همين مناسبت خداوند مديريت مال زنان را به مردان واگذار کرده است و در مورد ديات کسي که مردي را بکشد بيشتر خسارت مالي بوجود مي آورد از کسي که زن را کشته است که براي جبران خسارت لازم مي شود مبلغ بيشتري بپردازد وليکن در قتل عمدي کسي که زن را بکشد کشته مي شود و زني که مردي را بکشد به قصاص کشته مي شود.  در آيه شريفه ارث براساس مديريت زندگي که به مردان واگذار شده و اين که مردان مأمور هستند مهر و نفقه به زنان بدهند. خداوند در تقسيم ارث سهم مردان را از زنان بيشتر قرار داده است و فرموده است که درباره ارث فرزندان شما به شما توصيه مي کنم که اگر کسي از دار دنيا برود و پسر و دختر اولادي از او باقي بماند پسران دو برابر دختران مي برند اين قانون دو برابري در صورتي است که وارث ها پسر و دختر با هم باشند اگر وارث ها فقط پسر باشند همه برابر يکديگر ارث مي برند و تمام مال را بين خود قسمت مي کنند وليکن اگر وارث ها فقط دختر باشند اگر فقط يک دختر باشد نصف مال را در مرحله اول مي برد اگر پدر و مادر ميت در برابر دختر نبودند نصفه ديگر هم به دختر بر مي گردد. (کتاب آزادی ثمره آگاهی است) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top