Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - تفاوت معجزه با سحر و جادو و خرافات

بي شك خداوند اين عالم طبيعت را به تمام اسباب و وسائلي مجهز كرده كه هم صنايع طبيعي با اين اسباب و ابزار ايجاد مي شود و هم صنايع انساني. صنايع انساني همين ساخته هاي نفتي و گازي و اين همه ماشين آلات است كه در بازار جلب توجه مي كند و صنايع طبيعي هم كه از خودمان گرفته تا حيوانات و حشرات و مخلوقات ديگر. تمام اين صنايع چه طبيعي و چه انساني بر پايه علت و معلول هاي طبيعي ساخته مي شود . مثلا ما انسان ها ساخته نمي شويم مگر اين كه هوا و فضا و حرارت و املاح خاكي موجود باشد زيرا هركدام از اين ها اثر مخصوصي دارد و بايد باشد تا انسان و حيواني خلق شود يا گياهي بوجود آيد. اگر يكي از اين عوامل، مختل شود، هم صنايع طبيعي و هم انساني مختل خواهد شد. اگر حرارت نباشد ما نمي توانيم ماشين هاي خود را حركت دهيم و اگر سوخت هم باشد نمي توانيم آن ماده سوختني را بدون داشتن حرارت به انفجار درآوريم. به همين ترتيب اگر حرارت نباشد گياهي سبز نمي شود و حيوانات ساخته نمي شوند چنانكه  مي بينيد در مناطق بسيار سرد مثل قطبين، انسان و گياه قابل آفرينش نيست يا در جاهاي بسيارگرم و خشك كه مثلا بيش از صددرجه حرارت باشد حشره و موجودي ساخته نمي شود ، به اين دليل مي گوييم صنايع طبيعي و انساني برپايه علت و معلول طبيعي ساخته مي شود . اما صنعت معجزه كه به تقليد از آن سحر و جادو ها و رياضت بوجود آمده چيست؟ مي دانيد كه معجزه محتاج به عوامل طبيعي نيست مثلا اگر از خدا بخواهيم كه در شرايط هزاران درجه حرارت حيواني خلق كند كه حرارت او را نسوزاند يا به عكس در شرايط هزاران درجه زير صفر حشره اي را خلق كند و زنده نگه  دارد در حالي كه مي دانيم در محيط منجمد، حيوان و انسان و گياه قابل آفرينش نيست . همه آنها در خلقت خود به درجه حرارت معيني نياز دارند اما براي خداوند متعال فرق ندارد كه همين صنايع طبيعي را در حرارت طاقت فرسا يا برودت بيش از حد بسازد. عامل اين معجزه چيست؟ عامل آن اراده است . اراده بزرگ ترين عامل سازندگي بوسيله خدا يا بوسيله انسان مي باشد . اراده عاملي است كه بر طبيعت حاكم است. به همين صنايع انساني نگاه كنيد اين اراده انسان است كه بر طبيعت حاكم شده و اين همه ساخت و ساز بوجود آورده. جاذبه زمين، طبيعت كره  زمين است كه اجازه نمي دهد سنگي يا پر كاهي به هوا برود و به حركت خود ادامه دهد چه برسد به اين كه يك هواپيماي چند صد تني به راحتي حركت كند و هم چنين اين نيروي جاذبه اجازه نمي دهد اجسام روي زمين حركت كنند اما ماشين ها حركت مي كنند، عامل اصلي كه با طبيعت مبارزه مي كند و بر نيروي جاذبه فائق مي شود چيست؟ اين اراده انسان است كه تصميم مي گيرد مبارزه كند و بر جاذبه زمين پيروز گردد و به دنبال اين اراده عوامل مبارزه را كشف كند . اولين عامل اراده است و عوامل بعد، انفجار بنزين و مواد سوختني ديگر . اگر عامل اصلي حركت كه اراده انسان است بوجود نمي آمد، عوامل ديگر هم ايجاد نمي شدند و صنعتي بوجود نمي آمد. صنايع طبيعي هم همين طور است.  اگر اراده خدا در كار نباشد اين همه مخلوقات گوناگون پديد نمي آيد. آب و هوا و خاك و مواد ديگر همه اين ها مصالح ساختماني طبيعت هستند كه به اراده خدا با هم تركيب شده اند. ما انسان ها هم وقتي مي خواهيم خانه اي بسازيم به مصالح ساختماني احتياج داريم اما اين مصالح ساختماني را چه عاملي روي هم قرار مي دهد و ساختمان را بنا مي كند؟ آن عامل اصلي اراده انسان است. مثلا شما چشم خود را باز و بسته مي كنيد يا دست خود را بالا و پايين مي بريد آن عاملي كه اين كارها و حركات را انجام مي دهد چيست؟ مي گوئيد بوسيله عصب اين كارها انجام مي شود. بوسيله عصبي كه از مغز به چشم متصل است ما چشم خود را باز و بسته مي كنيم در حالي كه وسيله ديگري در كار است . وقتي من دست خود را باز مي كنم و انگشتان دستم را يك مرتبه خم مي كنم، چه عاملي انگشتان مرا خم كرده و مشت مرا گره مي كند؟ اگر اين عامل فقط عصب است كه از يك طرف به مغز متصل است و از طرف ديگر به نوك انگشتان لازم است دست و عصب مثل نخي در اين مسير كشيده شود ، بايد در هنگام باز و بسته كردن انگشتان اين نخ جمع شود و به فرمان مغز كشيده يا آزاد شود با اين كه اين طور نيست و در عصب ما كشش پيدا نمي شود و عصب به همان حال خود باقي است . عصب مثل نخي نيست كه من سر آن را به نوك انگشتم بسته باشم و سر ديگر را بدست ديگر گرفته باشم و اول نخ را بكشم تا انگشت دستم را خم كنم بلكه حالت عصب فرق مي كند، اين اراده من است كه سوار بر عصب شده و انگشت را خم مي كند . اراده من عامل حركت است و عصب مركب انتقال اين عامل . اراده ما در اعصاب مثل برق در سيم ها مي باشد .  وقتي پنكه مي چرخد بوسيله سيم مي چرخد و سيم ها بايد بچرخند تا پنكه هم بچرخد با اين كه سيم ها تكان نمي خورند بلكه نيروي برق در سيم ها جريان مي يابد و پنكه را مي چرخاند؟ نيرو سوار سيم مي شود، عامل گرداننده و حركت دهنده ماشين آلات، سيم نيست بلكه نيرو است و بازآن نيرو هم به اراده ما وابسته است . به همين ترتيب وقتي دست و پاي خود را هم حركت مي دهيم ، به وسيله نيروي اراده است كه سوار بر اعصاب مي شود تا وقتي زنده هستيم اين نيرو در اختيار ماست و ما بوسيله آن حركت مي كنيم و وقتي بميريم اين اراده كه روح ماست و به نفس ما متصل است از ما گرفته مي شود در حالي كه ساختمان بدن ما قلب و مغز و اعصاب به حال خود باقي است. مثل برق كه ارتباط آن با سيم ها قطع شده باشد و ماشين ها از كار بيافتد . بنابراين اراده يك موجود مستقل است . اراده آب لازم ندارد ، هوا و كوه و دريا و صحرا لازم ندارد. خودش استقلال دارد و مستقلا عمل مي كند. اراده خداوند متعال هم در طبيعت همين طور است. صنايع طبيعي ابتدا به طبيعت مربوط مي شود و از مسير طبيعت به اراده خدا مربوط مي شود . الان مي بينيم با اين كه فصل باران است و عوامل طبيعي ايجاب مي كند كه پاييز باران زياد بيايد، سه ماه است در ايران باران نازل نشده. كشاورزان مي گويند اگر خدا پنج بار باران بفرستد كشاورزي خيلي خوب مي شود. دو مرتبه باران در قوس كه منظور آذر ماه است و سه مرتبه در بهار كه روي هم پنج بار مي شود و بسيار نافع است . اما مي بينيم در حالي كه چند ماه است باران نيامده يك مرتبه آسمان پر از ابر مي شود و باران مي بارد. اگر اين باران را فقط به طبيعت مربوط كنيم درست نيست زيرا طبيعت مثل ماشين است كه كوك شده باشد و از خود اختيار ندارد و هرطور آن را تنظيم كرده باشند بايد بطور يكنواخت همان طور كار كند، مثل ماشين چاپ حروف كه هميشه در يك صفحه حروف الف باء تاء را مي زند و در هزاران صفحه به طور يكنواخت همان جا حرف الف را مي زند كه از اول مي زده و مي نوشته . اصل اول عامل ايجاد اين ماشين، اراده بوده اما بعد طبق همان برنامه كه به او داده شده يكنواخت عمل  مي كند و اگر تغييري لازم باشد بايد به اراده انسان ايجاد شود. اگر طبيعت ماشين كوكي باشد بايستي هميشه يكنواخت عمل كند و مثلا هرجا كه اول فروردين باران مي آمده هر سال باران بيايد در حالي كه ما هرگز در طبيعت وضع ثابتي پيدا نمي كنيم كه حتما برف و باران به طور ثابت در يك موقع و يك جا نازل شود . همين شمال كه مركز نزول باران است گاهي آن قدر بي باران مي ماند كه زراعت ها  مي خشكند و به عكس در كوير كه شرايط نزول باران وجود ندارد آن قدر مي بارد كه سبز و خرم مي شود . با  اين نوع تغييرات به خوبي متوجه مي شويم كه گرچه عوامل طبيعت مثل آفتاب و دريا و بخار آب و بادها مؤثر هستند ولي اصل كار اراده مغيّر است . مثل اين است كه دست و زبان من كار مي كند ولي در واقع اراده من است كه اين دست و زبان را حركت مي دهد. اين عوامل طبيعت اگر به اراده خدا مربوط نباشد معطل مي ماند همان طور كه اعمال ما اگر به اراده ما متكي نباشد مختل مي شود . اراده چيست كه اين همه صنايع طبيعي به اراده خداوند و اين همه صنايع انساني به اراده انسان بوجود آمده است ؟ همان طور كه اراده انسان را  قبول داري و به سازنده يك صنعت انساني احترام مي گذاري و به مهندس راديو  تلويزيون مرحبا مي گويي و با پرداخت قيمت، آنها را خريداري مي كني ، اراده خدا را هم قبول كن و او را حمد كن كه دست و پا و چشم و گوش را ساخته است . اين همه صنايع طبيعي به عوامل اصلي آن كه اراده خداست بوجود آمده و اراده خدا از مسير طبيعت كار مي كند. (تفسیر سوره فلق) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top