Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - شیطان کیست و چیست؟

بزرگترين دشمن انسان را خود انسان براي انسان شناختند و خود را به تعبير نفس اماره معرفي کرده اند. حضرت رسول اکرم (ص) فرموند: " اعدا عدوک نفسک التي بين جنبيک "بزرگترين دشمن تو همين خوديت توست که بين دو پهلوي تو در مرکز اصلي بدن تو قرار گرفته است. پس معرفي مي کند که خود انسان که همان نفس است، بزرگترين دشمن خود است. پس اين دشمن داخلي از آن دشمن موهوم، بنام ابليس خطرناک تر است. لازم بوده است خداوند متعال ما را از اين دشمن بيشتر بترساند و باز جمله معروف حضرت رسول اکرم که فرمودند: از جنگ کوچک برگشتيم وليکن جنگ بزرگ به حال خود باقي است. گفتند يا رسول الله چه جنگي از اين بزرگترکه اين همه کشته داديم و اين همه زخم و جراحت برداشتيم ؟ حضرت فرمودند: جنگ بزرگتر، جنگ با خوديت خودتان و جنگ با هواي نفستان است. اينجا هم خوديت انسان را بزرگترين دشمن معرفي مي کند و جهاد با او را جهاد اکبرميداند و باز در حديث ديگري ميفرمايد: من شيطان خود را مهار کردم و تسليم خود نموده ام. بديهي است اين شيطان اگر يک موجود خارجي باشد بدست پيغمبر مهار نمي شود بلکه مانند ساير کفار که نمي توانند پيغمبر را گول بزنند و گمراه کنند از او فاصله مي گيرند. اين شيطاني که تسليم پيغمبر شده است اگر دشمني غير از هوي نفس پيغمبر باشد يک موجود خارجي مانندکفار و منافقين باشد از پيغمبرفاصله مي گيرد نه اين که در اسارت پيغمبر قرار بگيرد و تسليم شود زيرا اين جمله که ميفرمايد: " اسلم شيطاني بيدي " به معناي مسلماني شيطان نيست بلکه به معناي تسليم شدن و اسيرشدن بدست پيغمبر است. يک چنين تسليم و اسارت مربوط به هوي نفس پيغمبراست. يعني پيغمبر هوي نفس خود را مهار نموده و تمام مقتضيات نفس اماره را تسليم خداي خود نموده است و چون اين شيطان داخلي را تسليم خود نموده است شيطان هاي خارجي که انسانهاي گمراه کننده باشند و يا دنيا و يا زيبايي هاي دنيا در آن حضرت اثر نمي کند. جمله ديگر که در معرفي شيطان هاي وسوسه گر بکاربرده اند و گفته اند شما را وسوسه مي کند و گمراه مي نمايد. اين دنيا و جلوه هاي دنيا همين سرمايه هاي زندگي انسان است که اگر از آنها بيشتر و زيادتر داشته باشد ثروتمند است و اگرنداشته باشد يا کمتر داشته باشد فقيراست مانند املاک و مستغلات و تمامي چيزهايي که زندگي انسان برمدار آنها چرخش دارد. گفته اند اين مال و ثروت هم شيطان است. دنيا و رياست دنيا شيطان است, زيبايي هاي دنيا و جلوه هاي زيبا خواه در لباس زن براي مرد يا مرد براي زن شيطان است. بديهي است اينها هم عواملي هستند که انسان را به وسوسه مي اندازند. اگر انسان در سرزميني زندگي مي کرد که به چيزي احتياج نداشت مانند جمادات که يک موجود ثابت هستند به چيزي احتياج ندارند تغيير و تحول در آنها پيدا نمي شود. در اينجا وسوسه اي و عامل وسوسه اي براي انسان قابل تصور نبود. مثلا کودکان يکساله ودوساله که به مال و ثروت احتياج ندارند و يا احتياج خود را احساس نمي کنند وسوسه نمي شوند. کسي نمي تواند آنها را با نشان دادن طلا و نقره و زيبايي هاي ديگر وسوسه کند. پس دنيا و مال دنيا و همچنين رياست دنيا که از طريق استثمار ضعفا حاصل مي شود به عنوان شيطان و عوامل وسوسه گرشناخته شده اند زيرا حقيقتا بين انسان و اين زندگي دنيا رابطه عجيب و تنگاتنگي بوجودآمده که دنيا انسان را مي طلبد و انسان هم دنيا را مي طلبد. واما شيطان سوم :انسانهاي جاهل وکافر يا منافق هستند. انسانهاي منحرف و گمراه که دوست ندارند در طريق انحراف و گمراهي تنها باشند. براي خود همکاران و دوستاني مي طلبند زيرا احتياج انسانها به انسانها چندين برابر احتياج انسان به مال و ثروت است. مال و ثروت بوسيله انسان توليد مي شود و بدست انسان ثروتمند مي رسد .پس انسان کافر و گمراه به دودليل احتياج به جلب و جذب انسانهايي مانند خود است: يکي براي استثمار آنها که آنها را در راه منافع خود استخدام کند. آنها زحمت بکشند مال و ثروت توليد کنند لقمه ناني بخورند و آن ثروت را در اختيار اربابان خود قرار دهند. احتياج دوم آنها به انسانها هم رأيي وهم عقيده اي درزندگي است. مثلا يک انسان بدکار و گنهکار در ميان هزار نفر انسان نيکوکار و مطيع غريب مي ماند زيرا شباهت به آنها ندارد و نمي تواند با انها محشور شود انس و آشنايي با آنها پيدا کند. اعمال و اخلاق خوب و بد بين انسانهاي بد و خوب بيگانگي بوجود مي آورد قابل حشر و تماس با يکديگرنيستند. نيکان از حشر با بدان در اذيتند و بدان از حشر با نيکان. لذا نيکان مي کوشند بدان را به دين خود و فکرخود و اعمال خود وارد کنند تا با يکديگر انس و آشنايي بدست آورند و يک جامعه اي فاضل و عالم و صالح داشته باشند پس با تبليغ و موعظه و نصيحت سعي مي کنند انسانها را به خط ايمان و تقوي منتقل کنند، از آن طرف بدان و بدکاران هم مي کوشند انسانها را به شکل خود و نظام خود دراورند تا مثل و مانند يکديگر باشند وبتوانند با يکديگرزندگي کنند. پس کفار مملکتي لازم دارند يا شهري لازم دارند پر ازکفر و کافر. مؤمنين هم مملکتي لازم دارند پر از تقوا و ايمان. هردو مي کوشند ديگران را به شکل ومرام خود درآورند و با يکديگر جنسيت پيدا کنند. از اين راه شيطنت  و شيطان انسي پيدا مي شود. هرکس گناهکار و گمراه است مي کوشد ديگران مانند او عاصي و گمراه باشند، آنها را تبليغ مي کند دسائس ووساوس زير پاي آنها مي نشيند و آنها را به خودش جلب و جذب مي کند. يکچنين دوستان و رفقاي کافر وگنهکار, شياطن انسي هستند که سعي مي کنند انسانها را به دام خود بيندازند وآنها را به شکل خود درآورند. هرکس بيشتر از اين سه شيطان بتواند شيطان ديگري پيدا کند جايزه دارد. ابتدا شيطان بزرگ يعني نفس اماره، دوم دنيا و ثروت وذخايردنيا واستثمارضعفا ازراه نامشروع بنام شيطان جني ، وسوم انسانهاي کافروگنهکارکه دوست دارند مردم را استثمارکنند و يا اين که آنها را به رأي ومرام خود درآورند تا در ميان آنها احساس غربت نکنند. اين سه گروه شيطانند. (کتاب غیب و شهود) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top