Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - آیا عنایت خدا به گناهکار باعث توبه او میشود یا اراده خودش؟

آیا اول‌ خدا به‌ گناهكار محبت‌ مي كند بعد از آن‌ گناه كار به خدا گرايش‌ پيدا مي کند یا اول‌ انسان‌ توبه‌ مي كند بعد خدا توبه‌ او را مي‌ پذيرد؟

عرفا در تعريف‌ توبه‌ و قبول‌ توبه‌ اختلاف‌ پيدا كرده‌ اند كه‌ آيا اول‌ خدا ، بنده‌ عاصي‌ و فراري‌ را بغل‌ مي گيرد و به‌ او محبت‌ مي كند تا توبه‌ نمايد و يا اول‌ انسان،‌ توبه‌ مي كند بعد خدا او را بغل‌ مي گيرد و محبت‌ مي كند. حقيقت‌ اين‌ است‌ كه‌ انسان هاي‌ فراري‌ از خدا و حقيقت،‌ به‌ محض‌ اين كه‌ با مانعي‌ برخورد كنند، یا با مصيبتي‌ روبرو شوند، ذره ‌اي‌ در قلب‌ خود گرايش‌ به حق‌ پيدا می كنند و به محض‌ اين‌ گرايش‌، لطف‌ خدا آنها را فرا مي گيرد. مثلا در طريق‌ فرار و در خط‌ كفر و گناه،‌ نگاهي‌ به طرف‌ خدا كنند و بگويند كاش‌ مرتكب‌ گناه‌ نمي‌ شديم،‌ به‌ محض‌ پيدايش‌ اين‌ حالت،‌ خداوند آنها را مي‌ پذيرد و ديگر گناه‌ آنها را به‌ رخ‌ آنها نمي كشد. قهرا در ارتباط‌ با خدا نمونه‌ اين‌ جملات‌ بر زبان‌ او جاري‌ مي شود. در تعريف‌ اين‌ جمله‌ كه‌ انسان‌ مي گويد: خدايا به سوي‌ تو فراركردم‌ و در برابر تو ايستادم‌ در حالي كه‌ به سوي‌ تو مي‌ نالم‌ تضرع‌ مي كنم‌، اميدوار به‌ اجر و ثوابي‌ كه‌ در اختيار تو است‌ مي‌ باشم‌. تو از سرّ من‌ باخبري‌. حاجتم‌ را مي داني‌ و آن چه‌ در قلب‌ من‌ است‌ مي‌ شناسي‌. آينده‌ كار من‌ بر تو پوشيده‌ نيست‌. در اين جا بايستي‌ بدانيم‌ چه‌ كسي‌ يا چه‌ چيزي‌ به‌ امام‌ معصوم‌ حمله‌ ورشده‌ و امام‌ از ترس‌ آن‌ وحشي‌ خطرناك‌ به خدا پناهنده‌ شده‌ و مقابل‌ خدا ايستاده‌ است‌. حقيقت‌ اين‌ است‌ كه‌ وقتي‌ انسان‌ از راه‌ خدا منحرف‌ شود و از اطاعت‌ خدا منصرف‌ گردد همه‌ كس‌ و همه‌ چيز دشمن‌ او هستند تا او را به‌ جهنم‌ بكشند. انسان‌ در خط‌ اطاعت‌ خدا مانند يك‌ ماشين‌ مجهز و مدرني‌ است‌ كه‌ در يك‌ اتوبان‌ صاف‌ و مستقيم‌ حركت‌ مي كند تا زماني كه‌ درجاده‌ حركت‌ كند سالم‌ حركت‌ مي كند و سالم‌ به‌ مقصد مي رسد. همه‌ چيز به‌ نفع‌ ماشين‌ و به‌ نفع‌ مسافر تمام‌ مي شود و ليكن‌ اگر اين‌ ماشين‌ از جاده‌ منحرف‌ شد و  كنار افتاد تمامي‌ قطعات‌ ماشين‌ و آن چه‌ در صحرا و بيابان‌ است‌ به‌ ضرر مسافر تمام‌ مي شود و فرمان‌ ماشين‌ و موتور و هرچه‌ هست‌ گويي‌ دشمن‌ ماشين‌ است‌ كه‌ او را به دره‌ خطرناك‌ پرت‌ مي‌ كنند. در اين جا مي‌گوييم‌ وقتي‌ كه‌ ماشين‌ منحرف‌ مي شود اي‌ كاش‌ كه‌ چرخ‌ و موتور نداشته‌ باشد و هيچ‌ عامل‌ محركي‌ در دل‌ ماشين‌ وجود نداشته‌ باشد بهتر اين‌ است‌ كه‌ مانند قطعه‌ سنگي‌ متوقف‌ شود و از جاي‌ خود تكان‌ نخورد. در اين جا همه‌ چيز دشمن‌ ماشين‌ است‌ كه‌ او را و مسافرين‌ را نابود مي كند وليكن‌ اگر در راه‌ حركت‌ كند همه‌ چيز به‌ نفع‌ ماشين‌ تمام‌ مي شود. ما انسان ها همان‌ ماشين هاي‌ مجهز و مدرني‌ هستيم‌ كه‌ خداوند متعال‌ به‌ علم‌ و قدرت‌ خود ما انسان ها را به‌ تمامي‌ اسباب‌ و ابزاري‌ كه‌ مايه‌ موفقيت‌ و خوشبختي‌ ما مي شود مجهز كرده‌ است‌. ماشيني‌ هستيم‌ كه‌ اگر در جاده‌ صاف‌ و مستقيم‌ حركت‌ كنيم‌ بدون‌ رنج‌ و زحمت‌ به‌ زندگي‌ بهشتي‌ مي رسيم‌ و ازهمه‌ چيز استفاده‌ مي كنيم‌. وليكن‌ اگر از جاده‌ منحرف‌ شديم‌ انحراف‌ همان‌ و سقوط‌ در آتش‌ جهنم‌ همان‌. در اين جا كه‌ منحرف‌ شده‌ ايم‌ همه‌ چيز به‌ ضرر ما تمام‌ مي شود پاي‌ ما ، ما را به‌ هلاكت‌ مي كشاند. دست‌ ما و چشم‌ و گوش‌ ما و اعضاي‌ بدن‌ ما و آن چه‌ در عالم‌ هست‌ از انسان ها و غير انسان ها بيشتر مارا گمراه‌ مي كنند و به‌ هلاكت‌ مي‌ كشانند. پس‌ در صورت‌ انحراف‌ همه‌ كس‌ و همه‌ چيز دشمن‌ ما شده‌ اند كه‌ ما را به‌ هلاكت‌ مي‌ اندازند و  در صورتي كه‌ در خط‌ مستقيم‌ حركت‌ كنيم‌ همه‌ چيز به‌ نفع‌ ما تمام‌ مي شود و ما را به‌ خوشبختي‌ مي رساند. ائمه‌ اطهار كه‌ چنين ‌حقيقتي‌ را درك‌ مي كنند و مي دانند كه‌ اگر از خط‌ مستقيم‌ منحرف‌ شوند هلاك‌ مي شوند و همه‌ چيز به‌ دشمني‌ آنها برمي خيزد، آنها از خود و غير خود فرار مي كنند، به خدا پناه‌ مي برند. پناهندگي‌ به خدا همان‌ صراط‌ مستقيم‌ است‌ و انحراف‌ از اطاعت‌ خدا همان‌ دره‌ سقوط‌ است‌ كه‌ از آن‌ تعبير به‌ چاه‌ ويل‌ كرده‌ اند. كفر و گناه‌ همان‌ چاه‌ ويل‌ است‌ كه‌ اگر در آن‌ سقوط‌ كرديم‌ تمامي‌ كائنات‌ دشمن‌ ما هستند و ما را مي‌ كوبند وليكن‌ خط‌ قرآن‌ و خط‌ اسلام‌ و خط‌ ولايت‌ ائمه‌ اطهار عليهم‌ السلام‌ راه‌ راست‌ و جاده‌ اتوبان‌ است‌ كه‌ ما را بدون‌ رنج‌ و زحمت‌ به‌ مقصد مي رساند. ائمه‌ اطهار كه‌ اين‌ پرتگاه هاي‌ سقوط‌ را مي‌ بينند و مي دانند كه‌ بزرگ ترين‌ دشمن‌ آنها در درجه‌ اول‌ هواي‌ نفس‌ آنهاست‌ و بعد از هواي‌ نفس‌ تمامي‌ موجودات‌ مايه‌ هلاكت‌ آنها هستند از شر هواي‌ نفس‌ به خدا فرار مي كنند. پناهنده‌ به خدا مي شوند دست‌ به دامن‌ خدا تا او را از خطرات‌ حفظ‌ كند. بعد از آن كه‌ از شر حوادث‌ نابود كننده‌ و مخصوصا" حوادثي‌ كه‌ دين‌ انسان‌ را نابود مي كند پناهنده‌ به خدا مي شوند در برابر خدا با حال‌ تضرع‌ و استكانت‌ مي‌ ايستند اميدوار به‌ لطف‌ خدا تا به‌ آنها توجه‌ كند و آنها را مشمول‌ لطف‌ و عنايت‌ خود قرار دهد. پيدايش‌ يك‌ چنين‌ حالي‌ در انسان‌ كه‌ همه‌ كس‌ و همه‌ چيز را دشمن‌ خود مي بيند و مي داند و به خدا پناهنده‌ مي شود زماني‌ است‌ كه‌ معرفت‌ انسان‌ به خدا و ماسواي‌ خدا كامل‌ شده‌ است. خدا را چنان‌ كه‌ هست‌ در آن‌ عظمت‌ و قدرتي‌ كه‌ دارد مي شناسد خود را و خلق‌ خدا را هم‌ در آن‌ فقر و ذلتي‌ كه‌ هستند مي‌ شناسد. در اين جا مي‌ بيند و مي داند كه‌ هيچ‌ حادثه‌ اي‌ از خير و شر واقع‌ نمي‌ شود مگر به‌ اراده‌ خداوند متعال‌ و همچنين‌ مي‌ بيند و مي داند كه‌ اگر از لطف‌ خدا و توجه‌ به خدا انصراف‌ حاصل‌ كند از جاده‌ حق‌ منحرف‌ مي شود، در اين‌ صورت‌ هرچه‌ هست‌ در زمين‌ وآسمان‌ دشمن‌ خطرناكي‌ هستند كه‌ مي خواهند او را به كام‌ خود و به دام‌ خود بكشند و اسير كنند. همانطور كه‌ مثل‌ زديم‌ يك‌ ماشين‌ مجهز و مدرن‌ كه‌ در جاده‌ صاف‌ اتوبان‌ به سوي‌ مقصد حركت‌ مي كند . همه‌ چيز و تمامي‌ كائنات‌ به‌ نفع‌ او تمام‌ مي شود . تمامي‌ مناظر عالم‌ از  بيابان‌ و جنگل‌ و زمين‌ و آسمان‌ و ستارگان‌ در خدمت‌ او هستند تا او را به‌ مقصد برسانند. ستارگان‌ آسمان‌ او را هدايت‌ مي كنند، ماه‌ و خورشيد پيش‌ پاي‌ او را روشن‌ مي كنند. بيابان‌ و جنگل‌ براي‌ او يك‌ مناظر تفريحي‌ و تماشائي‌ هستند. همه‌ چيز به‌ نفع‌ او تا به‌ مقصد برسد و اما اگر از جاده‌ منحرف‌ شد در كوير و بيابان‌ و دره‌ هاي‌ عميق‌ ، به عكس‌ اول‌ همه‌ چيز در زمين‌ و آسمان‌ دشمن‌ او هستند كه‌ او را به كام‌ مرگ‌ مي كشند و بزرگترين‌ دشمن‌ او ، خودش‌ مي‌ باشد كه‌ به خواب‌ رفته‌ يا غافل‌ شده‌ ماشين‌ خود را از جاده‌ منحرف‌ كرده‌ است‌. پس‌ در يك‌حال‌ همه‌ چيز كمك‌ ماشين‌ و صاحب‌ ماشين‌ است‌ تا به‌ مقصد برسد و در حال‌ انحراف‌ همه‌ چيز دشمن‌ او و دشمن‌ ماشين‌ است‌ تا هر دو را به‌ نابودي‌ بكشد. انسان‌ همان‌ ماشين‌ است‌ كه‌ در جاده‌ اتوبان‌ قرآن‌ به سوي‌ خدا و زندگي‌ بهشت‌ حركت‌ مي كند. بايد خدا را هدف‌ خود قرار دهد و بخدا پناهنده‌ شود تا همه‌ كس‌ و همه‌ چيز كمك‌ او باشند و او را به‌ مقصد برسانند . پس‌ در اين‌ حال‌ به‌ چيزي‌ توجه‌ و اعتنا ندارد مگر به خداي‌ خود كه‌ دائم‌ متوسل‌ به خدا شده‌ از او خواهش‌ مي كند كه‌ سالم‌ و تندرست‌ او را به مقصد برساند. (شرح دعای شعبانیه) دانلود

 

 

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top