Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - علت عدم‌ تكرار و اصرار ائمه‌ اطهارع‌ در تكليف‌ مردم‌ به‌ قبول‌ ولايت چه بود؟

‌ امير مؤمنان‌ عليه‌ السلام‌ هم‌ كاملاً سياست‌ و تدبير  پيغمبر اكرم‌ را دنبال‌ كرد و سعي‌ داشت‌ اسلام‌ هر مسلماني‌ را به‌ همان‌ سادگي‌ كه‌ دارد با گفتن‌ دو كلمه‌ اسلام‌ بشناسد و آنها را از نظر مسلماني‌ به‌ رسميت‌ بشناسد. اگر لازم‌ بود آنچنان‌ دقت‌ كند كه‌ مؤمن‌ واقعي‌ به‌ عنوان‌ مسلماني‌ شناخته‌ شود و مؤمن‌ غيرواقعي‌ از دايره‌ اسلام‌ حذف‌ شود. لازم‌ بود با اكثريت‌ مسلمانان‌ زمان‌ بجنگد و آنها را از دايره‌ حكومت‌ اسلام‌ اخراج‌ كند. خود آن‌ حضرت،‌ اسلام‌ را و مسلمانان‌ زمان‌ را به‌ طفل‌ نوپائي‌ تشبيه‌ مي‌ كند كه‌ تازه‌ متولد شده‌ و به‌ زبان‌ آمده‌ مي ‌تواند يك‌ كلمه‌ دو كلمه‌ حرف‌ بزند و معلومات‌ مختصري‌ داشته‌ باشد. همانطور كه‌ معلومات‌ جوانان‌ يا بزرگسالان‌ را نمي ‌شود به‌ كودك‌ نوپا تحميل‌ كرد بلكه‌ به‌ تعليم‌ الفبائي‌ اكتفا نمود دين‌ مقدس‌ اسلام‌ هم‌ كه‌ بي ‌نهايت‌ علم‌ و حكمت‌ و قدرت‌ است‌ نمي ‌شود به‌ مسلمانان‌ زمان‌ آنچنان‌ كه‌ هست‌ تحميل‌ كرد بلكه‌ لازم‌ است‌ الفبائي‌ از اسلام‌ به‌ مسلمانان‌ زمان‌ آموخت‌ و به‌ آنها فرصت‌ و ميدان‌ داد تا به‌ بلوغ‌ عقلي‌ و علمي‌ برسند و بتوانند دين‌ مقدس‌ اسلام‌ را از نظر علميت‌ تحمل‌ كنند. همانطور كه‌ بارها نسبت‌ به‌ باربرها سبك‌ و سنگين‌ است‌. كساني‌ كه‌ ده‌ كيلو بار مي ‌توانند بردارند جايز نيست‌ مكلف‌ به‌ پانزده‌ يا بيست‌ كيلو شوند يا باربراني‌ كه‌ صد كيلو بار را مي ‌توانند تحمل‌ كنند جايز نيست‌ مكلف‌ به‌ حمل‌ بيشتر از آن‌ باشند. علم‌ و دانش‌ هم‌ بر افكار انسانها به‌ همين‌ كيفيت‌ سبك‌ و سنگين‌ است‌. افكار ابتدايي الفبائي‌ از علم‌ مي ‌توانند تحمل‌ كنند تا زماني‌ كه‌ استعداد آنها رشد كند قدرت‌ روحي‌ و علمي‌ به‌ دست‌ آورند در آن‌ موقع‌ علم‌ و دانش‌ عالي‌ تر و سنگين ‌تر به‌ آنها تعليم‌ شود بر همين‌ اساس‌ تمامي‌ علوم‌ به‌ صورت‌ كلاسيك‌ درآمده‌، برنامه‌ تعليمات‌ براي‌ كودكان‌ تا براي‌ جوانان‌ و برنامه‌ تعليمات‌ جوانان‌ براي‌ بزرگسالان‌ فرق‌ دارد. برنامه هر كلاسي را‌ مطابق‌ استعداد آنها در سن‌ مخصوصي‌ معين‌ مي‌ كند. دين‌ مقدس‌ اسلام‌ هم‌ به‌ همين‌ كيفيت‌ است.‌ چقدر زياد احاديث‌ و روايت‌ داريم‌ كه‌ فرموده‌ اند ايمان‌ در هفت‌ درجه‌ و هفت‌ مرتبه‌ قرار گرفته.‌ كساني‌ كه‌ در مرتبه‌ اول‌ ايمان‌ هستند مطابق‌ استعداد خود مكلف‌ به‌ انجام‌ وظائف‌ ديني‌ مي‌ شوند. اگر تكاليف‌ و احكامي‌ كه‌ مربوط‌ به‌ درجه‌ سوم‌ و چهارم‌ است‌ به‌ مؤمنين‌ درجه‌ اول‌ و دوم‌ تحميل‌ شود نمي ‌توانند تحمل‌ كنند. آن‌ مقدار ديني‌ هم‌ كه‌ دارند از دست‌ مي‌ دهند. لذا ائمه‌ فهم‌ اخبار و احاديث‌ خود را هم‌ به‌ اشخاص‌ معيني‌ اختصاص‌ داده‌ اند. فرموده ‌اند: حديث‌ آل محمد(ص‌ )صعب‌ مستصعب‌ لا يحتمله‌ الا ملك‌ مقرب‌ او نبي‌ مرسل‌ او مومن‌ امتحن‌ اليه‌ قلبه‌ للايمان‌. يعني‌ فهم‌ احاديث‌ و روايات‌ ما آل‌ محمد بسيار سنگين‌ و مشكل‌ است‌ و باز مشكل‌ و مشكلتر. احاديث‌ ما را فقط‌ سه‌ طايفه‌ مي‌تواند تحمل‌ كنند و حقيقت‌ آن‌ را درك‌ نمايند. فرشتگان‌ مقرب‌ و پيغمبران‌ مرسل‌ و يا مومني‌ كه‌ خداوند قلب‌ او را برايمان‌ امتحان‌ كرده‌ باشد و امتحان‌ ايمان‌ خود را به‌ خداوند متعال‌ داده‌ باشد. اين‌ حديث‌ به‌ معنا و مضمون‌ تكرار شده‌ است.‌ مخصوصا در حديث‌ عقل‌ و جهل‌ كه‌ امام‌ صادق‌ عليه‌ السلام‌ جنود عقل‌ و جهل‌ را مي‌ شمارند و مي ‌فرمايد: صفات‌ عقل‌ در انساني‌ جمع‌ مي‌ شود كه‌ يا پيغمبر مرسل‌ باشد و يا مؤمني‌ كه‌ امتحان‌ ايماني‌ خود را به‌ خدا داده‌ باشد. به‌ همين‌ مناسبت‌ فهم‌ مردم‌ در آيات‌ و روايات‌ مختلف‌ است.‌ هر كسي‌ برابر فهمش‌ آيه ‌اي‌ از آيات‌ قرآن‌ را ترجمه‌ مي ‌كند و به‌ ميزان‌ فهم‌ خود هم‌ مكلف‌ مي‌ شود. همه‌ جا خداوند اصرار دارد لا يكلف‌ الله‌ نفسا الا وسعها يعني‌ هر كسي‌ برابر استعدادش‌ مكلف‌ به‌ تكاليف‌ ديني‌ مي ‌شود. يكي‌ از دلائل‌ عدم‌ تكرار و اصرار ائمه‌ اطهار عليهم‌ السلام‌ و مخصوصاً پيغمبر اكرم‌ و اميرالمؤمنين‌ در تكليف‌ مردم‌ به‌ قبول‌ ولايت‌ همين‌ بود كه‌ نتوانستند ائمه‌ اطهار را به‌ آن‌ مقام‌ و مرتبه‌ مخصوصي‌ كه‌ دارند تحمل‌ كنند آنها را مثل‌ و مانند خود مي ‌شناختند، امتيازي‌ كه‌ براي‌ آنها قائل‌ بودند همين‌ قدر بود كه‌ رسول‌ خدا در باره‌ آنها به‌ امت‌ سفارش‌ كرده‌ وفرموده‌ است‌ هر كسي‌ مرا دوست‌ دارد بايستي‌ علي‌ را هم‌ دوست‌ داشته‌ باشد اما اين‌ معنا را كه‌ فقط‌ آنها مي‌ توانند حكومت‌ اسلامي‌ را به‌ تمام‌ معنا داير كنند و در تمام‌ عالم‌ عدل‌ و امنيت‌ بوجود آورند نمي ‌توانستند آنها را در اين‌ درجه‌ و مقام‌ تحمل‌ كنند. (کتاب سیره ائمه اطهار ع) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top