Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - کتاب خدا را فقط خداوند متعال باید تعریف کند.

 قرآن، کتاب خداوند متعال است. همانطور که دانشمندان بر پایۀ دانش و استعداد خود، کتابی می نویسند که نمایشگر مجموعۀ علم و دانش آنها است، خداوند متعال هم بر پایۀ علم و دانش خود کتابی نوشته که نمایشگر علم و الهی است و کلیه اختلافاتی که بین علم و قدرت خداوند متعال با اخلاق خدا وجود دارد، میان این کتاب و کتابهای سایر دانشمندان هم وجود دارد. لذا براساس یک قاعدۀ منطقی و عقلی که می گویند معرّف باید جلی تر و روشن تر ازمعرّف باشد، کتاب خدا را هم فقط خداوند متعال باید تعریف کند. زیرا فقط اوست که فوق کتاب خود است و سایر دانشمندان و اولیاءالله در مرتبه ای بعد از کتاب خدا قرار دارند. یعنی کتاب خدا بیشتر بر علم و دانش اولیاء خدا احاطه دارد تاا علم ایشان بر کتاب خدا. یعنی اگر بین قهرمان دانش قرآن، یعنی علی بن ابیطالب امیر المؤمنین (ع)، با قرآن مقایسه ای به وجود آوریم که آیا این دو برابر یکدیگرند، یا یکی از آنها بر دیگری محیط است، باید بگوییم که علم قرآن بر علم علی بن ابیطالب(ع) و بر وجود او احاطه دارد. قرآن مانند اقیانوس است، علی بن ابیطالب(ع) در این اقیانوس تربیت یافته است. علی بن ابیطالب(ع) برای اثبات حقانیت خود به قرآن استدلال می کند، ولی قرآن برای اثبات حقانیت خود به علی بن ابیطالب(ع) و سایر اولیاءالله استدلال نمی کند. پس قرآن باید اولیاءالله را تعریف و تصدیق کند، زیرا اجلی و اوضح آنها است و آنها اخفی از قرآن هستند و نمی توانند معرّف واقعیت قرآن باشند. اگر هم تعریف می کنند، به وحی الهی و یا علم الهی تعریف می کند. به همین دلیل رسول خدا(ص) در معرّفی یادگارهای خود که کتاب و عترت است، قرآن را به عنوان ثقل اکبر و عترت را به عنوان ثقل اصغر معرفی کرده و می فرماید: اِنّی تارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَینِ، الثِّقلَ الاَکبَرِ وَ الثِّقلَ الاَصغَرِ، اَمّا الاَکبَرُ فَکِتابُ اللهِ، وَ اَمّا الاَصغَرُ فَعِترَتی اَهلُ بَیتی. با این حساب باید بگوییم قرآن و حقیقت آن را فقط و فقط باید خداوند متعال تعریف کند، زیرا تنها اوست که فوق کتاب خود است و ما سوی الله مرتبه ای از کتاب خدا پایینترند و بر اساس همان قانون که معرّف باید اجلی باشد، نمی توانند معرف قرآن باشند، مگر به میزانی که علم قرآن آگاهی و آشنایی پیدا کرده اند. لذا باید تعریف قرآن را از خود قرآن استخراج کنیم و اینکه گفتیم فقط خدا برتر از کتابخود است، این برتری به دلیل ظاهر قرآن و الفاظ و عبارات آن است که به ارادۀ خدا حادث شده است و الّا از نظر علم، قرآن همان علم خدا و علم خدا برابر علم قرآن است. برای اینکه کسی گمان نکند که چگونه قرآن و یا علم قرآن که مخلوق است با خالق برابری می کند، می گوییم منظور از قرآنی که مخلوق است همین عبارات و اشارات است که در این کتاب نگاشته شده و بر خدا و ماسوی الله دلالت می کند. البته اینها مخلوق است، و خالق اینها برتر از آنها است، لیکن علم قرآن که همان علم وجودی و ذاتی خداوند متعال است که با آن همه کس را می شناسد و همه چیز را می داند، آن علم عین وجود خداست که عبارات قرآن ما را به آن علم هدایت می کند نه اینکه عین آن باشد. به این دلیل می گوییم که قرآن همان علم خداست و علم خدا هم یعنی خود او. پس علم خدا مساوی با خود خداوند متعال است. از وجود او فاصله ندارد تا بگوییم خدا یک چیز است و علم او چیزی دیگر. پس ماسوی الله هر چند که انبیاء و اولیاءالله باشند و یا خود ائمه اطهار علیم السلام همۀ در مرتبۀ بعد از قرآنند و با قرآن برابر نیستند. لذا ثقل اصغر و یا یادگار کوچکتر پیغمبر شناخته شده اند. پس برای تعریف قرآن باید به سراغ خود قرآن و یا خداوند متعال یا به سراغ ائمه اطهار (ع) برویم و تا آنجا که زبان وحی را برای ما ترجمه و تفسیر می کنند، بشنویم و بدانیم. (کتاب تنزیل الکتاب) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top