Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - علت تشبیه زندگی انسان‏ها به کوه و جنگل

خداوند متعال قسمتی از اين جامعه بشريت را تشبيه به کوه و جنگل ميکند زيرا همانطوري که کوه و جنگل از يک طرف منابع ثروت و زندگي مردم است، از طرف ديگر بر اساس پستي ها و بلندي ها وکوههاي سنگي سخت و محکم و دره هاي عميق و درختهاي انبوه جنگلي قابل ادامه زندگي براي انسانها نيست. نه برای خانه سازي و سکونت و مسکن مناسب است چون کوههاي پست و بلند ودره هاي عميق دارد که انسانها در معرض سقوط قرار مي گيرند و يا دائم براي ورود به خانه ها بايستي به کوهنوردي عادت کنند و از طرفي براي توليد ارزاق و کشاورزي و دامداري هم نامناسب است. براي انسانهاي متفکر و متمدن و فعال قابل زندگي نيست. نمي توانند در جوار يکديگر خانه هائي بسازند و يا به توليد ارزاق و کشاورزي مشغول شوند. پس کوه و جنگل محل هاي مناسبي براي آرامش و آسايش و دوام زندگي نيست. از اين که انسانهاي ساکن در کوه و جنگل محل هاي مناسبي براي آرامش و آسايش ودوام زندگي ندارند انسانهاي ساکن در کوه و جنگل دائم در معرض خطرات سقوط ودرندگان جنگلها مي باشند انسانهاي قسمت دوم که مي توانيم آنها را نيمه متمدن بدانيم براي ايجاد نظام وآرامش غالباً از مسير اعمال زور و جنگ و ستيز به زندگي خود مشغول مي شوند. در يک چنين جامعه اي که مانند همان کوه و جنگل است انسانهاي متفاوت و پست و بلندي بوجود مي آيد. عده اي از مسير ثروت و قدرت و قساوت قلب اوج مي گيرند و در انتهاي قدرت قرار مي گيرند، قهراً افراد ديگري درثروت وقدرت مادون آنها و پايين تر از آنها قرار ميگيرند. همين پستي ها و بلنديها در افراد ايجاب مي کند که زندگي آنها از مسير تنازع بقا و حاکميت قوي بر ضعيف ادامه پيدا کند. قوي ها هر چه بيشتر خود را قوي مي کند و قهراً ضعيف ها ضعيفتر ميشوند. اين ضعيف ها مانند کوههاي کوچک و کم ارتفاع و قابل فرسايش هستند. از آن طرف قوي ها مانند کوههاي مرتقع بسيار سخت و محکم و خشک هستند. قهراً در داخل زندگي يک چنين انسانها حاکميت هاي ظالمانه و جابرانه پيدا مي شود که ضعيف ها مانند انسانهائي که خانه و زندگي خود را مشرف به سقوط ته دره ها ساخته اند دائم در معرض قتل و کشتار ظالمانه جابرانه اند و قوي ها هر چه بيشتر بر قدرت و خشونت خود مي‌افزايند. زندگي انسانهاي که در يک چنين نظامي قرار مي گيرند مانند زندگي همان انسانهایي است که مجبورند در ميان کوهها و دره ها عميق و جنگل ها خانه بسازند و به زندگي خود ادامه بدهند قهراً در يک چنين وضعي که حکومت ها براساس زور قلدري واستبداد حاکميت دارند و ضعفا براساس ضعيف و ناتواني و محروميت، زندگي قابل دوام نيست. قهراً و اشتباهاً اگر چه در ابتداي ورود به زندگي در يک چنين نظامي قرار مي گيرند ولي عاقبت کار براي همه آنها پشيماني حاصل مي شود ومجبور به فرار و هجرت به جاي ديگر مي شوند و در جستجوي مکان امني مي باشند تا براي خود يک زندگي آرامي توام با امنيت وآسايش بوجود آورند. انسانهائي که در يک چنين نظامي زندگي مي کنند از نظر رواني به دوقسمت تقسيم مي شوند: قسمتي از آنها بسيار خشک و خشن و زورگو و قلدر ومستبد وقسي القلب و قسمت ديگر ضعيف و ناتوان . در قسمت دوم از نظر رواني حالت هجرت پيدا مي شود وبه دنبال پناه گاهي مي گردند تا خود را از اين زندگي نجات دهند نه حاضرند به زندگي ابتدائي برگردند که يک زندگي جاهلانه ووحشيانه بود و نه هم دراين زندگي نيمه وحشي و نيمه متمدن مي توانند دوام بياورند. از اين رو اکثريت آنها به خدا متوسل مي شوند و در پي يک زندگي امن و آرامي مي گیرند و انسانهاي قلدر و مستبد و حاکمان زورگو هم عاقبت از يک چنين حاکميتي خسته مي شوند و در مسير ظلم و زور هلاک و نابود مي شوند قهراً حالت هجرت در جامعه پيدا مي شود و براي اکثريت آنها که از اين دوزندگي خسته شده اند و هجرت کرده اند و طالب يک زندگي امن و آرامي هستند بر خداوند متعال واجب مي شود قسمت سوم را براي دوام زندگي آنها فراهم کند. قسمت سوم جامعه تشبيه به سرزميني ميشود که از يک طرف صاف وساده وروشن ومسطح است منهاي پستي و بلندي، قابل توليدات کشاورزي و دامداري و آبياري و از طرف ديگر در معرض نزول باران و نهرهائي مي باشد که از کوهها و دره ها سرازير مي شود و در اختيار آنها قرار مي گيرند نه مانند بيابانهاي کوير لخت و عور و خشک و خشن است که نمي توانند در آنجا زندگي کنند و نه هم مانند کوهها و جنگلها و پستي ها و بلندي ها در معرض ظهور خطرات و سقوط ميان دره ها قرار مي گيرند بلکه در يک زندگي صاف و ساده و روشن سرزمين هاي پر برکت در معرض تابش آفتاب وگرماي خورشيد و از طرف ديگر در ميدان ظهور برکات کوهها و جنگلها از قبيل آب و باران و برف و منابع ديگر. پس اين قسمت از سه قسمت نامبرده مناسب ترين جاها براي زندگي مي باشد جائي است که لياقت دارد اولاً مردم در حد تساوي قرار گيرند. پستي ها و بلندي ها خيلي کم باشد، برتري ها و برتر جوي ها ظهور پيدا نکند. انسانها از نظر زندگي در حد تساوي قرار گيرند و همه باهم از طريق همکاري به توليدات کشاورزي و دامداري مشغول شوند. حق خود را به کمک همديگر از خدا و طبيعت دريافت کنند. همانطوري که اين قسمت زمين و صحرا از سه قسمت هاي نامبرده بهترين جاي مناسب زندگي است انسانهاي قسمت سوم هم که مي توانيم آنها را مؤمن و متمدن بناميم. آنها بهترين افرادي هستند که مي توانند در پناه يکديگر زندگي کنند و به زندگي خود ادامه دهند. پس مي توانيم انسانها را هم مانند آن سرزمين ها به سه قسمت تقسيم کنيم : قسمت اول انسانهاي وحشي ونيمه وحشي که در وجود خود و فکر خود مانند بيابانهاي کويرهاي خشک وخشن مي باشند . قسمت دوم انسانهاي نيمه وحشي و نيمه متمدن که در اثر بروز پستي ها و بلندي ها و قدرتهاي برتر و بالاتر و تقسيم شدن آنها به قوي وضعيف باز هم يک زندگي قابل دوامي نيست که بايستي انسانها از آن زندگي به جاي ديگرهجرت کند و قسمت سوم انسانهاي مومن ومتمدن که آن دونوع زندگي را پشت سرگذاشته و در زندگي سوم قرار گرفته اند . قسمت سوم  را که انسانها در اين قسمت صددرصد مي توانند زندگي امن و آرامي بوجود آورند و با تعاون و همکاري با يکديگر کاملاً از منابع طبيعت و ثروت هاي خدادادي استفاده کند، زندگي آخر و یا آخرت مي نامند. (کتاب اصلاح هدفها) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top