Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - علت تفاوت شغلی زن و مرد با یکدیگر

مسلم است که انسانها از نظر علم و استعداد و قدرت بدني با يکديگر تفاوت دارند آنها در علم و استعداد مانند تفاوت آنها در شکل و قيافه است نمي توانيم دو نفر انسان پيدا کنيم که در شکل و قيافه صددرصد با يکديگر برابر باشند آن چنان که مردم و يا خود آنها در شناختن يکديگر به اشتباه بيافتند. خداوند به هر انساني در خلقت علامت مخصوص داده است که با آن علامت در نظر ديگران شناخته شود و مردم در انتخاب او براي انجام کاري که مخصوص به اوست به اشتباه نيفتند. بزرگترين موردي که بين انسانها تفاوت محسوس بوجود آورده که هرگز قابل اشتراک و تشابه با يکديگر نيستند تفاوت بين زنان با مردان است. زن و مرد هر دو انسانند، از نوع بشر هستند، هر دو محصول يک شجره هستند، از يکديگر مي رويند و وجود پيدا مي کنند وليکن در اصل خلقت و استعداد با يکديگر تفاوت محسوس دارند که روي همين تفاوت، هرکدام براي کار مخصوص خلق شده اند. خداوند شغل معيني به هر کدام واگذار کرده است. اين تفاوت مربوط به خلقت زن و مرد است و چيزي که مربوط به خلقت باشد با تربيت قابل جبران نيست. در زمان خليفه دوم مشکلي بوجود آمد که مسلمانها مجبور شدند براي حل مشکل به علي ع مراجعه کنند و آن داستان مربوط به زايمان دو زن در داخل يک اطاق تاريک بود که دو زن در يک اطاق يک شب وضع حمل کردند يکي از آنها پسر و ديگري دختر بود. فرداي آن روز دو مادر و شوهر آنها و ساير بستگان مدعي شدند که پسر مال اوست و دختر مال ديگر است. مادرها نيز براي اين که مورد ملامت شوهر واقع نشوند هرکدام مدعي پسر شدند و هيچ کدام دليلي بر مدعاي خود نداشتند. دامنه اختلاف بالا کشيد و نزديک شد جنگ و نزاعي بوجود آيد. قاضي ها نتوانستند قضاوت کنند زيرا دليلي نداشتند که پسر را به مادر واقعي خود مربوط کنند به خليفه وقت عمربن خطاب مراجعه کردند او هم دليلي براي قضاوت خود پيدا نکرد ناچار همه مراجعه کردند به علي ع. حضرت فرمود: براي من آسان است. دستور داد ظرف کوچکي آورند به يکي از آن دو مادر داد و فرمود از شير پستان خود اين ظرف را پرکن. پس از آن که پر شد وزن کردند به مادر ديگر داد و فرمود تو هم از شير خود اين ظرف را پرکن. او هم پر کرد. هر دو ظرف را وزن کردند. هر دو شير از نظر ظرفيت يکسان بود و از نظر وزن مختلف شد. سبک و سنگين. حضرت فرمود آن مادري که شيرش سنگين تر است مادر پسر است و ديگري مادر دختر. مشکل حل شد و اختلافات از ميان برداشته شد. پس از آن مردم علي را محاصره کردند و از او خواهش کردند که دليل قضاوت خود را براي آنها بيان کنند. حضرت جواب دادند که خداوند در خلقت و طبيعت، مردان را براي کارهاي مشکل و زنان را براي کارهاي آسان آماده کرده است از اين رو لازم است که مردان براي روبرو شدن با مشکلات و حوادث جنگي و اجتماعي و مبارزه با طبيعت، صاحب استعداد بيشتر و عضلات قوي تر و محکم تر باشند و اين برتري در استحکام عضلات و استخوانها ايجاب مي کند که مواد بيشتر و متراکم تر در خلقت آنها بکار رود تا بر اثر اضافه جذب مواد، بدن و عضلات آنها محکمتر باشد از اين رو خداوند شيري که براي پسران مي آفريند بر اثر مواد بيشتر و ويتامين هاي زيادتر قهرا سنگين تر است و شيري که براي دختران خلق مي کند سبکتر زيرا آنها براي جنگ و مبارزه با طبيعت و انسانها و تحمل بارها و مسئوليتهاي سنگين خلق نشده اند. آنها براي انجام کارهاي سبکتر و ظريفتر آفريده شده اند. پس در خلقت زنان، لطافت و ظرافت از استحکام بدني و عضلات، مطلوب تر است. در يک حديث ديگر حضرت رسول اکرم ص در شجره انسانها زنان را به جاي گل ها و مردان را به جاي شاخه و تنه درخت معرفي مي کند. در اين تشبيه زيباي خود مي خواهد به ما بفهماند که زنان و مردان در خلقت و استحکام بدن با يکديگر تفاوت دارند همان طور که شاخه درخت و گل ها در استعدا و استحکام با يکديگر فرق دارند. گل ها در اثر ظرافت و لطافت خيلي زودتر و سريعتر از حوادث طبيعت متأثر مي شوند. سرما و گرما زودتر گل ها و برگ ها را از بين مي برد وليکن شاخه و تنه درخت در براب حوادث طبيعت ايستادگي دارند. پس از نظر قضاوت پيشوايان معصوم زن و مرد در استعداد و استحکام بدن با يکديگر فرق دارند. خداوند متعال هم در آيه مربوط به قيومت مردان به اين نکته اشاره مي کند و مي فرمايد ما مردان را براي کفالت و مديريت زندگي انتخاب کرديم زيرا در خلقت به آنها استحکام و استعداد بيشتري عنايت کرده ايم. در اين آيه شريفه مي فرمايد: اگر اجتماع و تمدن انسان ها را به بدني تشبيه کنيد مردها به جاي اعضاي بيروني بدن و زن ها به جاي اعضاي دروني بدن مي باشند. مردها به جاي دست ها و پاها زنها به جاي قلب و جگر. در اين آيه مي فرمايد همان طور که قلب و جگر با انجام وظايف مربوط به خود از داخل بدن صحت و سلامتي بدن را حفظ مي کنند و از داخل نگهبان تن مي باشند زن ها نيز که در اجتماع به جاي قلب و جگر هستند از داخل نگهبان و پشتيبان اجتماع مي باشند. اين را مي دانيد که نقش اعضاء داخلي بدن با اعضاء  خارجي خيلي فرق دارد. اعضاء داخلي در خلقت خيلي ظريف و لطيف هستند روي همان لطافت و ظرافت در محفظه و قفسه بدن جا گرفته اند تا از سرما و گرما و حوادث محفوظ باشند. خداوند جاي آنها را در صندوق سينه قرار داده است. ضربات طبيعت ابتدا بر ظاهر بدن وارد مي شود اين اعضاء ظريف و لطيف گرچه از نظر خلقت و استحکام با اعضاء ظاهر بدن فرق دارند مانند اعضاء بروني محکم و با استعداد نيستند ولي از نظر کار و وظيفه اي که به آنها محول شده بسيار پر ارزش مي باشند به طوري که اگر عضوي از اعضاء داخلي مريض شود حيات انسان در معرض خطر است. اگر قلب انسان مريض شود خيلي زود زندگي انسان خاتمه پيدا مي کند ولي اگر سر و دست مريض شود قلب سالم باشد مي تواند به زندگي خود ادامه بدهد. از اين رو پيغمبر اکرم ص توجه خاصي به وظايف زنان در زندگي اجتماعي داشته اند و فرموده اند اگر زنان امت من صالح باشند امت من صالح و سعادتمندند و اگر زنان امت فاسد شوند امت من فاسد و هلاک مي شوند. در اين آيه شريفه خداوند راجع به موقعيت زنان در زندگي اجتماعي مي فرمايد: فاالصالحات قانتات حافظات للغيب بما حفظ الله. يعني زن هاي مؤمنه صالح در نهان، پشتيبان و نگهبان اجتماع مي باشند و آنها از داخل خانه مملکت و امتها را حفظ مي کنند. خداوند در اين جمله ظريف و زيبا زنان را از نظر موقعيت اجتماعي و شغلي که به آنها واگذار شده معرفي مي کند و مي فرمايد: همان طور که قلب و جگر در داخل بدن و در نهان و پنهاني حافظ مزاج و سلامتي مي باشند زنان نيز مانند قلب و جگر در داخل پيکر اجتماع و تمدن حافظ امت ها و جمعيت ها هستند. پس از نظر قضاوت آيات قرآن و بيانات پيشوايان معصوم زنان و مردان در خلقت و استحکام بدن با يکديگر فرق دارند اين تفاوت از طريق طب و تشريح هم کاملا روشن شده است. اگر زن و مردي از نظر حجم بدن مساوي باشند از نظر وزن بدن با يکديگر متفاوتند. تن مردان و زنان در سبکي و سنگيني فرق دارند هر چند که در حجم و ظرفيت يکسان باشد. طب و تشريح تمام اعضاء زن و مرد را با يکديگر سنجيده است و تفاوت آنها را در وزن کاملا روشن کرده است. دو نفر خواهر و برادر که از يک پدر و مادر بوجود آمده اند و در يک محيط و شرايط متساوي بزرگ شده اند بازهم در استعداد و استحکام بدن با هم فرق دارند. مسلما بدني که سبک تر است بار سبک تر و کار سبک تر را مي تواند قبول کند و آن بدني که سنگين تر است کار سنگين تر و مسئوليت بزرگتر. اين تفاوت محسوس در خلقت زن و مرد براي اين نيست که يکي از آنها را برتر و بالاتر از ديگري قرار دهند و در نتيجه ارزش يکي زيادتر و ديگري کمتر باشد بلکه اين تفاوت مربوط به اين است که خداوند در طبيعت و خلقت هرکدام از آنها را براي انجام کار مخصوص آفريده است. کار خانه داري شوهر داري و تنظيم نظافت و زيبايي و حمل زايمان زنان و پرورش اطفال و تربيت آن ها با زنان است این ها از جمله کارهايي  که بي نهايت حيات بخش و ارزشمند است، به طوري که در اين سازمان و در انجام اين کارها اگر نقص و کسري بوجود آيد اجتماع و خانواده را از نظر حيات و زندگي به عقب مي اندازد. (آزادی ثمره آگاهی است) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top